פורים עצוב, סוף שמח: בגולני אירחו את תלמיד כיתה ג' שנשאר בבית בפורים

בחטיבה החומה התרגשו מסיפורו של תלמיד כיתה ג', שהתחפש ללוחם בסיירת גולני ונאלץ להישאר בבית כשהנהלת בית ספרו התנתה את השתתפותו במסיבת פורים בנטילת ריטלין. מפקדי החטיבה הזמינו אותו להשתתף במרוץ גולני, אמו: "הם החזירו לו את החיוך"
תמר טרבלסי חדד |03.04.22 | ynet

מפקדי חטיבת גולני, הטרודים עם חייליהם בשגרה בתעסוקה מבצעית בכל הגזרות, התקשו להישאר אדישים לסיפורו של הילד בן השמונה שהתחפש לחייל בסיירת גולני, אך נאלץ להישאר בבית בזמן שחבריו חגגו במסיבת פורים.
סיפורו של הילד נחשף ב-ynet: הוא בחר בתחפושת של חייל בסיירת גולני והמתין בקוצר רוח למסיבה, אך יום לפני האירוע הנהלת בית הספר הודיעה לאמו כי בנה יורשה להשתתף במסיבה רק אם ייקח ריטלין. אמו הסבירה כי התרופה גורמת לבנה לכאבי בטן, להזיות ולסבל, וכי בהתייעצות עם רופא הוחלט שהוא יפסיק את השימוש בריטלין. לתדהמתה, ההסבר שלה לא שכנע את המנהלת וההחלטה נותרה בעינה.
 

מח"ט גולני, אל"מ ברק חירם, עם הילד. החיוך לא מש מפניו (צילום: דובר צה"ל)
 מח"ט גולני, אל"מ ברק חירם, עם הילד. החיוך לא מש מפניו (צילום: דובר צה"ל)

סא"ל אפללו עם הילד. "הרגשתי שהצלחתי להחזיר לו את האושר שנגזל ממנו" (צילום: דובר צה"ל)
סא"ל אפללו עם הילד. "הרגשתי שהצלחתי להחזיר לו את האושר שנגזל ממנו" (צילום: דובר צה"ל)

סגן מפקד חטיבת גולני, סא"ל דוד אפללו, קרא על יום הפורים העצוב של הילד ב-ynet והחליט לנסות לעודד את רוחו. הוא החליט מיד להזמין אותו להשתתף במרוץ גולני, לחבק ולחזק אותו. הוא יצר קשר עם אמו של הילד והזמין אותם לבוא לרוץ יחד עם לוחמי החטיבה באשדוד.
גם מפקד חטיבת גולני לשעבר וכיום מתאם פעולות הממשלה בשטחים, אלוף רסאן עליאן, הפתיע את הילד בשיחת טלפון. בשיחה מרגשת בין השניים, עליאן חיזק ועודד את הילד.
״ישבתי בבית וקראתי את הכתבה על הילד שהתחפש לחייל אך לא אפשרו לו להגיע לבית הספר", אמר סא"ל אפללו. "נזכרתי בחיילי וברצון לדאוג ולעזור להם כאשר הם נתקלים בבעיות. יצרתי קשר עם אם הילד בבקשה לבוא לקחת את הילד למרוץ גולני, רציתי שהוא יחווה את החוויה שמנעו ממנו. מדובר בילד מיוחד והרגשתי שהצלחתי להחזיר לו מהאושר שנגזל ממנו, אלו הערכים שעליהם גדלתי ואלו הערכים שאותם אני מלמד את חייליי".
הילד התרגש מאוד ונבוך מהמפגש עם המפקדים והחיילים, והחיוך לא מש מפניו כשקיבל כובע וחולצה עם סמל גולני במתנה. "מפקדי גולני החזירו לבן שלי את החיוך וגרמו לו אושר רב", אמרה אמו. "אני מודה להם על הרגישות והאכפתיות מילד קטן. לאחר המפגש והמרוץ, הבן שלי חזר עם המון אנרגיות ואושר למרות עוגמת המפגש שנגרמה לו במסיבת הפורים".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה