מחקר במגזין נייטשר הקשר בין המוח לבריאות הנפש במקרים רבים הממצאים אינם תקפים

יוני 2022 - הגיע אלי מאמר שפורסם בעיתון הני יורק טיימס מאת מאט ריצ'טל מה3 לאפריל 2022 נכתב במחקרים על קשר בין המוח לבריאות הנפש המדגמים קטנים מידי.

חוקרים משתמשים בהדמיות מוח לשפוך אור על מחלות נפש. לפי המאמר בכתב העט Nature, במקרים רבים הממצאים אינם תקפים. הפסיכיאטרים ועוזריהם ימשיכו לחקור את הזרימות וגלי המוח וכל הציורים היפים שלהם והצבעים הצבעוניים שהם מראים במצגות שלהם. עדיין אי אפשר להוכיח את הקשר לבעיות נפשיות והמוח. 

חוסר איזון כימי במוח


תארו לכם שמיליוני ילדים מאובחנים "כאילו" שיש להם איזו מחלה בנפשם, ללא שום הוכחה רפואית קונבנציונאלית. זה לא מזעזע?

ונוטלים סם שדומה לקוקאין בהרכב שלו.

מומחים שהצטרפו לעמותה שלנו טוענים את הדברים הבאים:

למעשה, הפסיכיאטריה מודה כי לא הוכח הגורם או המקור לאף מחלה נפשית.

התיאוריה כי "חוסר איזון כימי" יוצר מחלת נפש הוכחה כלא נכונה.

מהסיבה הפשוטה כדי לבדוק במוח חיי חוסר איזון צריך חתיכה ממנו כדגימה, או להשתמש בזריקה מיוחדת לעמוד השדרה. ולא משתמשים בה מעניין מדוע???.

בעוד שפסיכיאטרים טוענים סריקות מוח יכולות לאתר הפרעות מנטליות מסוימות, אין לכך כל הוכחה מדעית ומומחים רפואיים טוענים שהצהרות אלו אינן אתיות.

הפסיכיאטר מתיו דומונט כתב על ההתיימרות של הספר האבחונים הפסיכיאטרי, כאוטוריטה מדעית וציטט את חוסר היכולת שלארגון הפסיכיאטרים האמריקני להגדיר אפילו מהי הפרעת נפש: "הם אומרים: מצד אחד מדריך זה מספק סיווג של הפרעות נפש... ומצד שני אין הגדרה מתאימה ומדויקת לגבי מהי הפרעת נפש... הם (ארגון הפסיכיאטרים האמריקני - APA) ממשיכים ואומרים: "...אנו לא מניחים שכל אחת מההפרעות הנפשיות היא ישות בפני עצמה בעלת גבולות ברורים המופרדת מהפרעות נפשיות אחרות או מופרדת מכל דבר אחר".


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה