אחת משתי היצרניות של מכשירי הלם חשמלי בארה"ב הגישה בקשה לפשיטת רגל

יצרנית מכשירי הלם חשמלי הגישה בקשה לפשיטת רגל , 24 באוקטובר 2022

קופסאות קרטון במשרד


חברת MECTA, אחת משתי חברות אמריקאיות המייצרות מכשירים לנזעי חשמל (שוקים חשמליים), הגישה בקשה לפשיטת רגל, עקב אבדן ביטוח אחריות מוצר עבור המכשיר.

מקור: truthaboutect.org

פשיטת רגלהחברה מתייחסת בביטול לסכנות שבטיפול בנזעי חשמל, ותחת זאת מטילה את האחריות לכישלון הכלכלי שלה על מבקרי הטיפול; לשיטת ועדת האזרחים לזכויות אדם (CCHR – הגוף העולמי של עמותת מגן לזכויות אנוש) חברת MECTA מתעלמת מההשפעות השליליות של טיפולי ההלם.


MECTA הגישה בקשה לפשיטת רגל בהתאם להליכים בדין האמריקאי עקב תביעות בנוגע למכשיר ה-SpECTrum שלה. החברה ציינה שפשיטת הרגל שלה היא בגלל תביעות שהוגשו ע"י מטופלים המבקשים פיצוי על נזק מוחי ואובדן זיכרון חמור כתוצאה מטיפולי הלם חשמלי. עקב כך לא עלה בידה של החברה להשיג ביטוח אחריות מוצר כדי לבטח את המכשיר. ג'אן איסטגייט, נשיאת ועדת האזרחים לזכויות אזרח (CCHR) הגיבה ואמרה "קורבנות נזעי חשמל יכולים למצוא נחמה בעובדה שלפחות 'מכשיר הלם' אחד הגיע לקיצו; עם זאת הדבר צריך להוות תקדים לכך שכל המכשירים המזיקים הללו יוצאו משימוש".

בעקבות אובדן הביטוח, MECTA נאלצה להפסיק את הייצור ומתן השירות למכשיר ה-SpECTrum שלה החל מה-1 לספטמבר 2021. ב-30 לספטמבר 2021 החברה הגישה בקשה לפשיטת רגל. החברה גם טענה שהיא נאלצה לנקוט בפעולה זו בגלל קמפיין מתואם רב-שנים כנגד החברה, הטיפול בנזעי חשמל ופסיכיאטריה.

ועדת האזרחים לזכויות אדם (CCHR) היא אחת המתנגדים הפעילים ביותר של טיפולי הלם חשמלי (נזעי חשמל, ECT). העצומה המקוונת שלה השיגה מעל 126,000 חתימות התומכות בהוצאה של הטיפול הזה אל מחוץ לחוק. מאז 1976, CCHR מציגה עדויות בפני הקונגרס האמריקני, ה-FDA ומחוקקים של מדינות שונות לגבי הצורך לאסור על הטיפול. ב-1976 CCHR עזרה להבטיח את האיסור על מתן נזעי חשמל לקטינים בקליפורניה, ובעקבות כך עוד 3 מדינות הלכו בעקבותיה. בהיותה מרכז מידע והקול למען זכויות מטופלים, מדי שנה CCHR העולמית מתעדת טענות על התעללות וביניהן האשמות על כך שנזעי חשמל גורמים לאובדן זיכרון חמור, פגיעה קוגניטיבית ונזק מוחי. CCHR מעודדת מטופלים לאחוז בזכויותיהם ולקבל פיצוי על כל נזק שנגרם להם.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה