מי אמר שיש לפסיכיאטריה עתיד?... שיקום

מנהלי בי"ח פסיכיאטריים וגריאטריים: "נטישת הצוותים חמורה - אנחנו בקריסה"

ישראל היום מאת רן רזניק

לקראת דיוני התקציב ל-2023-2024, בכירי בתי החולים בפנייה דחופה לשר הבריאות ומנכ"ל המשרד • אם המצב יימשך ייסגרו כ-60 מיטות לכל בית חולים או לחילופין מסגרות וטיפולי יום • "הגענו למצב שהטיפול אינו ראוי ואינו עומד בסטנדרטים רפואיים ואנושיים נדרשים"

"אנחנו תחת פגיעה אנושה במערכת הפסיכיאטרית וקריסה של האשפוז הגריאטרי בישראל', כך מזהירים מנהלי בתי החולים הפסיכיאטרים והמוסדות הגריאטריים בפניות דחופות לשר הבריאות ח"כ יואב בן צור ולמנכ"ל המשרד פרופ' משה בר סימן טוב.

פסיכיאטריה - חולה שנרפא הוא לקוח שאבד

הפניות יוצאות הדופן הועברו לקראת דיוני התקציב המכריעים ל-2023-2024 שיתקיימו מחר בממשלה. הבכירים פנו בדרישה לתוספות תקציביות משמעותיות ולתכנית חירום לאומיות לפסיכיאטריה ולגריאטריה לשתי המערכות שסובלות מזה עשרות שנים ממחסור כרוני ומתמשך בתקצוב ממשלתי ומתעריפים שמקפחים אותן מול בתי החולים הכלליים וקופות החולים.

8 מנהלי בתי החולים הפסיכיאטריים הממשלתיים כתבו שלשום למנכ"ל משרד הבריאות בר סימן טוב מכתב יוצא דופן כי מזה "עשרות שנים, הזנחה של המערכת הפסיכיאטרית הביאה לפריחה של השוק הפרטי על חשבון המערכת הציבורית, עזיבת צוות, בעיקר של רופאים פסיכיאטריים, ותשתיות לא ראויות. למרות התראות חוזרות הגענו למצב שהטיפול במטופלים היום, אינו ראוי ואינו עומד בסטנדרטים רפואיים ואנושיים נדרשים".

עוד הם הזהירו כי "הפגיעה האנושה במערכת כל כך קשה ונטישת הצוותים כל כך חמורה שלא נותרה בידינו האפשרות להפעיל את כלל המסגרות במרכזים לבריאות הנפש וכבר הצגנו להנהלת המשרד מספר אפשרויות לתכנית חירום כזו. במקביל אנו ממפים את ההשלכות במידה ולא תתחיל מידית תכנית החירום כאשר לא מדובר בעיצומים, אלא בהתאמת כוח האדם לאפשרויות ההפעלה המציאותית". שאר הכתבה שהיא מייגעת שמתי קישור בתגובות


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה