פרס דן דוד לחוקרת הפסיכיאטריה

מרץ 2023 - מהאופן שבו הופצה הפסיכיאטריה ועד מיעוטים בבריה"מ: אלו זוכי פרס דן דוד
שבע חוקרות ושני חוקרים מישראל, ניגריה, ארצות הברית, קנדה, דנמרק, קניה ואירלנד יקבלו את הפרס היוקרתי בטקס שיתקיים בעוד כחודשיים באוניברסיטת תל אביב.
פרס דן דוד לשנת 2023 יוענק לתשעה חוקרות וחוקרים פורצי דרך מכל רחבי העולם, אחת מהם היא חוקרת מהאוניברסיטה העברית בירושלים והיתר חוקרים מחו"ל. כל אחד מהחוקרים יקבל פרס של 300 אלף דולר על הישגים במחקר וכתמיכה בעבודתם העתידית. תשעת הזוכים - שבע חוקרות ושני חוקרים - יקבלו את המענקים בטקס שייערך באוניברסיטת תל אביב בחודש מאי.
אנה אנטיץ' (Ana Antic) - היסטוריונית שבוחנת את הקשר בין פסיכיאטריה, פוליטיקה ואלימות, במיוחד תחת המשטר הנאצי והמשטר הקומוניסטי ביוגוסלביה לשעבר. אנטיץ', פרופסורית באוניברסיטת קופנהגן בדנמרק, גם מובילה קבוצת מחקר שבודקת את האופן שבו פסיכיאטריה הופצה בעולם במחצית השנייה של המאה ה-20 ואת הקשר בין בריאות הנפש לתהליכי דה-קולוניזציה.
הפרסום הזה רק מראה את התרחבות החשיפה בעולם כתוצאה של עבודה מאומצת של אלפי מתנדבים ברחבי העולם. "עמותת מגן לזכויות אנוש" היא סניף של רשת עולמית של עמותות ומתנדבים. לכן עלינו להמשיך ולחשוף את האמת המוסתרת מעין, על פסיכיאטריה.

פסיכיאטריה - ריפוי או עינוי



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה