אין הבדל בין פלסבו לתרופות נגד דיכאון אצל רוב האנשים

מאי 2023 - אין הבדל בין פלסבו בתרופות נגד דיכאון אצל רוב האנשים!

בעקבות ויכוח עם אדם שהיה תומך בתרופות פסיכיאטריות אנטי דיכאוניות למרות כל התירוצים וההצדקות שלו, לא נכנסתי לוויכוח רק שלחתי לו עובדות ממוסמכות, הייתם צריכים לראות איך החליף צבעים... מה שקורה במקרים כאלה הנתון שהוא הסתמך עליו נשמט מתחת לרגליו, זה מאוד קשה להחליף דיסקט, 

תעשיית התרופות מייצרת לקוחות

 כמו הנתונים הכוזבים ששוטפים אותנו היא כל כך גדולה שכשמראים את האמת זה מצב מאוד קשה. 

והנה זה פורסם בעיתון הארץ בזמנו, ישנו סרטון מאוד חשוב ממומחה מאוניברסיטת הארווארד מצורף לפוסט, תבדקו את הסרטון.

אין הבדל בין פלאסיבו לתרופות נגד דיכאון אצל רוב האנשים

הנקודות החשובות מהמאמר בעיתון הארץ. באפריל 2022, מחקר: נוגדי דיכאון לרוב לא משפרים איכות חיים של מטופלים, למרות הטיפול התרופתי איכות חייהם אינה משתפרת באמת. שימו לב לזה, המחקר בחן נתונים על כ- 17.5 מיליון בני אדם בארה"ב שאובחנו שסובלים מדיכאון לאורך...11 שנים. מדהים. הממצאים פורסמו בכתב העת plos one.

נעשו מטא- אנליזות זה אומר שנעשו הרבה מחקרים וניתוח של הרבה נתונים ומצאו שההבדל בין קבוצות חולים שקיבלו פלצבו...זו כאילו תרופה בעצם כדור סוכר או קמח. בקבוצת ניסוי לבין קבוצות שקיבלו תרופות פסיכיאטריות הייתה מובהקת אך קטנה.

ההערכה היתה שאצל רוב נוטלי התרופות כ- 80% מהשיפור היה באפקט הפלצבו . וזה חולל סערה.

החוקרים בארה"ב ערכו מחקר המבוסס על סקרים שנערכו מ2005 עד 2015 ובדקו את הנשאלים הבוגרים שסבלו מדיכאון מתוך 17 מיליון אנשים. 58% קיבלו טיפול תרופתי ונמצא שהטיפול השפיע על המצב המנטלי שלהם ולא על המצב הגופני, או על איכות החיים. ובהשוואה למצב המנטלי נמצא לא מובהק בהשוואה לסובלים מדיכאון שלא טופלו בתרופות נוגדי דיכאון!.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה