מכות חשמל עדיין בימינו

מאי 2023 - מכות חשמל? מה זה?
בטח עברו מן העולם אחרי הסרט "קן הקוקייה"
זהו שלא! 

מכות חשמל - ריפוי או עינוי

מכות חשמל ניתנות לבני אנוש פה בארץ וממש קרוב אלינו.
וולטז' גבוה ישירות למוח של כ 470 בני אדם מדי שנה (ממוצע של 12-15 טיפולים כאלה לאדם ובסה"כ כ 8000 טיפולים).
פשוט קוראים להן בשם חדש "נזעי חשמל".
אנשים אלו מוחתמים על טפסי הסכמה, כשהם לא מודעים לכל תופעות הלוואי האפשריות, לרוב אחרי טיפול ארוך שנים בתרופות נוגדות דיכאון, מתוך תקווה שכך יחזרו לחיים.
למעשה ניתן לתת את ה"טיפול" הזה גם בכפייה.
"הטיפול" – שהוכרז על ידי ארגון האומות המאוחדות כ"עינוי"
ניתן בישראל לילדים החל מגיל 10!
מוזמנים להגיב לפוסט,
ה-ect הומצא בשנת 1938 על- ידי הפסיכיאטר הוגו סרלטי, לאחר שצפה בשימוש בהלם חשמלי כהכנה לשחיטת חזירים, החליט סרלטי שהדרך הטובה ביותר לעורר התקפים בבני אדם היא להעביר זרם חשמלי ישיר לתוך הראש.
כיום, מעבירים פסיכיאטרים זרם חשמלי של עד 460 וולט דרך המוח מרקה אחת אל השנייה (de-lateral), או מהחלק הקדמי אל החלק האחורי של אחד מצדדי הראש (uni-leteral). דבר זה גורם לעווית חמורה או להתקף ממושך הזהה להתקף אפילפטי (התקף של מחלת הנפילה).
מחקר של אוניברסיטת קולומביה משנת 2001 גילה שהשוק החשמלי הוא כל כך לא יעיל לטיפול בדיכאון היות וכמעט כל מי שקיבל את הטיפול הזה חזר למצבו הדכאוני תוך שישה חודשים מגמר הטיפול.
מחקרים שנעשו בין השנים 1991-1979 גילו סימנים נוירולוגיים חמורים בעקבות הטיפול בהלם חשמלי ואטרופיה (ניוון) של המוח.
" מכת חשמל יכולה לגרום לאובדן זיכרון לטווח ארוך והחלשה כוללת של הרמה השכלית..." (כנראה שזו הסיבה העיקרית שהשוק החשמלי הומצא.. חוץ מזה "איזו אכזריות היא לרפא בעזרת שוק").
כל "טיפול" עוקב בסדרה גורם לפציעה חדשה ומחריף את הנזק באזור הפגוע. טיפול רגיל ב- ect דורש בין שישה לשנים עשר שוקים לאורך מספר שבועות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה