פסיכיאטרים פסיכופטים: נשים חרדיות חושפות את השיטה שמתייגת אותן כ"חולות נפש"

הרי את מטורפת - פסיכיאטרים פסיכופטים מתעללים בנשים חרדיות מוכות - 19.05.2023 - ישראל היום - מרב סבר

 "בעלי היה שואל 'לקחת כדור?', כבר קיוויתי למות": נשים חרדיות חושפות את השיטה שמתייגת אותן כ"חולות נפש" .

עדויות רבות חושפות תופעה מטרידה • נשים חרדיות בריאות בנפשן עברו אבחון פסיכיאטרי והוכרחו ליטול כדורים בזמן שהיו במערכת יחסים אלימה שממנה ניסו להימלט • הידיעה המלאה במוסף "שישבת" בסוף השבוע

מרב סבר, ישראל היום, 17 מאי 2023

שרה (שם בדוי) נלקחה למרתף בעיר במרכז הארץ, שם שכן משרד של ארגון חרדי המעניק מענה בתחום בריאות הנפש, בתשלום מלא וללא החזר מקופות החולים.

היא אמנם מעצבת מוצלחת שזוכה לשבחים על עבודתה המקצועית, אבל בעלה לשעבר, שהתעלל בה פיזית, מילולית וכלכלית, החליט עם המטפל הזוגי שלהם שהיא זקוקה לאבחון פסיכיאטרי ולכדורים. 

פסיכיאטר מתעלל באישה מוכה - איור רות גוילי
פסיכיאטר מתעלל באישה מוכה - איור רות גוילי

הפסיכיאטר דרס לכאורה כל אתיקה בסיסית. בניגוד לרצונה של שרה הוא הכניס את בעלה לטיפול וניהל איתו שיח מעל לראשה, קיבל ללא עוררין את דבריו של הבעל ולא הקשיב לה. גם השיח על מינון הכדורים נערך בלעדיה.

לדבריה, בעלה, שמאז הספיקה להתגרש ממנו, היה "שואל באובססיביות 'לקחת את הכדור?', עד שכבר התפללתי לה' שייקח אותי". ברגע האחרון, כשניסה לגרום לה להתאשפז בבית חולים למתמודדי נפש, קשר השתיקה נשבר וגורמי מקצוע הצילו אותה.

בפגישה שערכה עם הפסיכיאטר הודה האחרון בטעותו בכך שהכניס את בעלה לחדר הטיפול בניגוד לרצונה, ואף הוסיף כי שרה לא זקוקה לפסיכיאטר או לתרופות. תמליל השיחה הבלתי ייאמן הגיע לידי "שישבת", וכך גם אבחון נוסף שהעניק הפסיכיאטר, שקבע כי שרה כלל לא זקוקה לטיפול תרופתי, וכי אין אצלה "כל עדות לפסיכוזה" - אך הנזק הבלתי הפיך כבר נעשה.

שרה לא לבד. בשבועות האחרונים נפגשנו גם עם פייגי, רות, אהובה וגיטי. האזנו למקרים רבים נוספים, והגיעו לידינו עשרות מסמכים. בכולם חזר אותו קו העלילה: נשים חרדיות שהיו בריאות בנפשן אובחנו באבחונים פסיכיאטריים, והוכרחו ליטול כדורים בזמן שהיו במערכת יחסים אלימה.

פעמים רבות, האנשים שהיו אמורים להיות משענת עבורן שיתפו פעולה עם הבעל האלים ופעלו דווקא נגדן - בין שמדובר בבני המשפחה הגרעינית, בעסקנים בקהילה או בפסיכיאטרים, שהפרו לכאורה כל אתיקה בסיסית.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה