קפטגון והפסיכיאטר הסמוי

אוקטובר 2023 - כשראינו את האכזריות הבלתי אנושית של החמאס, מיד עלה לי בראש כל אותם רוצחים חסרי אנושיות מבין לאדן, שהפסיכיאטר שלו הוא זווהירי ועד כל הפיגועים בעבר. תמיד תמיד היה פסיכיאטר שאימן אותם וסימם אותם כדי שלא ירגישו שום מצפון רגשות אשם וכו... זו גם התוצאה של השפעה של האנטי דיכאוניים... הם לא פותרים את הבעיה, הם רק משהים את השפעת הדיכאון וכשהסם יוצא ממערכת הביולוגית אתה חוזר להיות דיכאוני ואפילו ברמה יותר גבוהה. אתה צריך עוד ועוד סמים כדי להרגיש שהדיכאון לא מציף אותך שוב.
אז השאלה הנשאלת מה הפסיכיאטרים הישראלים עושים בבתי הספר בישראל כשהם מסממים את ילדינו בריטלין או כל סמי הפלא מה הולך יום אחד לקרות?מעניין נכון חומר למחשבה. 

קפטגון על גופות המחבלים

ניר דבורי כותב היום במאקו 19 אוקטובר 23

נמצא על גופות מחבלים ושבויים: הסם שבו השתמשו מחבלי חמאס במתקפת הפתע | פרסום ראשון
הסם קפטגון, המכונה גם "קוקאין לעניים", שימש את המחבלים בביצוע מעשיהם האכזריים בקור רוח • הסם מיוצר בלבנון ובסוריה, וגורמים סלפיים קיצוניים כגון דאעש משתמשים בו.
הסם הזה מיוצר בעיקר בלבנון ובסוריה. הוא שימש במקור כתרופה לטיפול בדיכאון ובהפרעות קשב, הוא מעניק תחושת איפוריה ומדכא את הפחד. לקפטגון יש שלל כינויים באזור: הוא כבר זכה לשם "סם הג'יהאד", "הסם של דאעש" וגם "סם העניים".
בעבר פורסם כי הוא שימש את לוחמי דאעש לפני יציאה לפיגועים ולפעולות
טרור כדי לדכא את הפחד, אך גם לאחר שארגון הטרור נחלש תפוצת הסם נמשכה. הסם הפך לבלתי חוקי לאחר כמה עשורים שנקבע כי ההתמכרות שנוצרה גוברת על היתרונות הקליניים. כיום הוא מוגדר כממכר ואף קטלני במינונים מסוימים - אך ייצורו נמשך, במיוחד במזרח התיכון.
התפשטות הקפטגון באזור סוריה נראתה לפחות משנת 2006, במהלך מלחמת לבנון השנייה, הודות לחיזבאללה. על פי הנתונים, בשנת 2022 ההכנסות מייצוא הקטפגון מסוריה נאמדו בכ-30 מיליארד דולרים. בשנים האחרונות הסם הפך לפופולרי גם ברצועת עזה עם עשרות אלפי מכורים, בפרט בקרב צעירים שנמצאים במעגל האבטלה.
וקטע זה נלקח מאתר וואלה:
קפטגון (Captagon) הוא סם ממשפחת האמפטמינים (ממריצים). הקפטגון הוא בעצם השם המסחרי של fenethylline שהוא ממריץ סינתטי, שהופק לראשונה ב-1960 ונועד לטיפול בהיפראקטיביות, נרקולפסיה (הפרעה נוירולוגית כרונית) ודיכאון.

תחושת עוררות ואופוריה - וחוסר תיאבון

במקור יוצר החומר כתחליף חלש יותר לאמפטמינים, שהיו בשימוש עד שנות ה-60 של המאה הקודמת. למרות שלא אושר מעולם על ידי ה-FDA הוא שימש בעיקר לטיפול בילדים שכונו היפראקטיביים, מה שידוע היום כ-ADHD.


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה