פסיכיאטר הורשע באונס מבקרת בבית חולים: "קיבלתי איומים, אבל הצלתי נשים נוספות"

הפסיכיאטר חסן אבו גרייבה מלקייה, בן 35, עבד כמתמחה בבית החולים בב"ש ושם פגש אישה שהגיעה ללוות חברה שלה שנזקקה לטיפול ותקף אותה מינית. בכיר בבית החולים, שהיה בין הממונים עליו, אמר כי יש לו חזות וגינונים עבריינים: "לא הייתי רוצה להיתקל בו בסימטה חשוכה"
אסף פוזיילוב , כאן 11 , 14.07.2024

אלימות בבתי חולים פסיכיאטריים - אילוסטרציה - צילום: Getty Images
אלימות בבתי חולים פסיכיאטריים - אילוסטרציה - צילום: Getty Images

הפסיכיאטר חסן אבו גרייבה, בן 35 מלקייה, הורשע הבוקר (ראשון) באונס מבקרת בבית החולים הפסיכיאטרי בב"ש. המקרה ארע לפני שלוש שנים וחצי, הפסיכיאטרעבד כמתמחה בבית החולים בב"ש ושם פגש אישה שהגיעה ללוות חברה שלה שנזקקה לטיפול - וכאמור תקף אותה מינית. הוא הורשע בעבירות של אינוס, מעשה סדום ומעשה מגונה.

ראש צוות השופטים אמרה בהרשעתו כי "העדות של המתלוננת הייתה עקבית וסדורה, היו לה חיזוקים רבים מאוד לעדות. עדותו של הנאשם הייתה כבושה, בחקירה היו לו שקרים רבים, שינה פעמים רבות גירסה, הודה איתה בהתכתבות במעשים. הוא הורשע באינוס, מעשה סדום ומעשה מגונה".

המתלוננת אמרה ל"כאן חדשות" אחרי הכרעת הדין: "אני שמחה שהצלתי נשים נוספות. שמחה שזה מאחורי.
בשבועיים האחרונים הייתי מאושפזת במחלקה סגורה כי המצב הנפשי שלי התדרדר מאוד לפני הכרעת הדין. בארבע השנים האחרונות אני מטופלת, גם בקנאביס, אבל החלטתי לא לוותר כדי להציל עוד נשים".

"עברתי גיהנום. הוא הרס לי את החיים. חיכיתי לזה כל כך. זו כזו הקלה. למען הילדים שלי, שלא יעשו להם את זה, שתהיה להם אמא מתפקדת. אני זוכרת את הרגע שהגשתי תלונה, הייתי על הספה על ערש דווי, רציתי לקחת כדורים ולמות. שמעתי שעוד אחת נוספת נפגעה ואמרתי, לפחות שלא יפגע בנשים נוספות. אני רוצה להפסיק לראות את הפרצוף שלו בלילות", הוסיפה המתלוננת.

הנפגעת סיפרה בריאיון ראשון ל"כאן חדשות" כי לאחר הגשת התלונה החלו רכבים לפטרל סביב ביתה והיא קיבלה שיחות מאיימות בלילות כדי שתבטל את התלונה, וגם הצעה שאם תעשה זאת, תקבל דירה. בעקבות כך, מצבה הנפשי התערער מאוד והתור לטיפול הנפשי המתאים היה רק שנה קדימה. לאחר התערבות "כאן חדשות" אישר לה משרד הבריאות לקבל טיפול מיידי.

כמו כן, בכיר בבית החולים, שהיה בין הממונים על גרייבה, אמר כי יש לו חזות וגינונים עבריינים: "לא הייתי רוצה להיתקל בו בסימטה חשוכה". הוא הוסיף כי הפסיכיאטר הראה לעובדים סרטון אינטימי שלו עם עובדת.

סניגורו התנגד להחזרתו למעצר בית ואמר: "יש לנו זכות לערער, בשלוש השנים האחרונות הוא היה משוחרר ולא הייתה שום הפרה. הוא יצא לעבוד, כי המצב הכלכלי לא איפשר לו לא לעבוד". הכרעת הדין נדחתה שלוש פעמים כי לפי טענתו היה חולה.

פסיכיאטר הורשע באונס מבקרת בבית חולים: "קיבלתי איומים, אבל הצלתי נשים נוספות"-אסף פוזיילוב , כאן 11 , 14.07.2024




אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה