המדינה עירערה על זיכוי פסיכיאטר הילדים בית חולים נהריה "הדרכת בילד" ממעשה מגונה בנער

אוגוסט 2007
הפסיכיאטר ד"ר מרסלו שפיץ המשמש מנהל מחלקת אשפוז פסיכיאטרי לילדים המכונה "הדרכת הילד" - בית חולים נהריה, הואשם בעבר בהאשמות חמורות, אך זוכה מחמת הספק. המדינה אף עירערה לבית המשפט העליון בעניינו.

הכתבה "המדינה עירערה על זיכוי פסיכיאטר הילדים ד"ר מרסלו שפיץ ממעשה מגונה בנער" , אוגוסט 2007 , הארץ , רן רזניק
.
פרקליטות המדינה עירערה אתמול (חמישי) לבית המשפט העליון על החלטת בית המשפט המחוזי בחיפה, לזכות את הד"ר מרסלו שפיץ, פסיכיאטר ילדים ונוער, מעבירות של מעשים מגונים בקטין. בעקבות הערעור ייתכן שיוטלו מגבלות על עבודתו של שפיץ ועל רשיונו לעיסוק ברפואה. לאחר זיכויו הודיעו משרד הבריאות ונציבות שירות המדינה כי ישקלו מחדש את החלטתם להשיבו לעבודה אם יוגש ערעור.
.
פסיכיאטר ד"ר מרסלו שפיץ
פסיכיאטר - דוקטור מרסלו שפיץ - האשמות חמורות
מרסלו שפיץ - האשמות חמורות
שפיץ מואשם כי ב-1999 בעת שהנער, בן 15, אושפז במחלקה, נהג להניח את ידו של הנער על אזור חלציו ואת ידו שלו על חלציו של הנער, מעל לבגדים; הצמיד את ראשו של המתלונן לאזור חלציו, ואת פיו לאזור חלציו של הנער; ואף הורה לנער המטופל לקום, הצמיד אותו כשפניו לשולחן, נצמד למתלונן עם אגן ירכיו כשהוא נוגע באבר מינו מעל לבגדים ומניע את אגו בצמוד לישבנו של הנער. המדינה מציינת בערעור, כי כל שופטי המחוזי התרשמו שהמתלונן אמין, שלא היה במצב פסיכוטי, ושלא סבל ממחשבות שווא. ? בניגוד למה שטען שפיץ.

שופטי בית המשפט המחוזי זיכו שפיץ מחמת הספק ברוב דעות של שני שופטים נגד אחד. הם קבעו כי ייתכן שמצבו הנפשי הרעוע של הנער ורצונו העז להשתחרר מאשפוז גרמו לו לבנות גרסה מפלילה שהוא עצמו האמין בה, או שהנער פירש באופן מוטעה את המעשים שביצע בו שפיץ. השופטים העלו כמה ספקות, ובהם - העובדה שלפי גרסת הנער, המעשים נעשו בחדר שלא היה נעול, בעת שאמו של המתלונן המתינה לו מחוץ לחדר וכן שהנער סיפר לאמו על המעשים רק לאחר התקרית החמורה ביותר.

בערעור נטען כי בית המשפט התעלם מהעובדה שמרסלו שפיץ שיקר שקר בוטה בעדותו בעניין מהותי, כשטען כי איבחן את הנער כמי שנמצא במצב פסיכוטי וסובל ממחשבות שווא ? בניגוד למה שנכתב ברישומים הרפואיים שלו ושל שאר הרופאים שטיפלו בנער. המדינה אף טוענת כי הפער העצום בין התלונה לבין גרסתו של שפיץ, שהעיד שלעיתים שם יד על כתפו של המתלונן ולעתים על ברכו, אינו פער שניתן לגשר עליו באמצעות הסבר של טעות בפרשנות.

בערעור נטען כי אין כל מקום לספקות אלה. בנוגע לעיכוב בהגשת התלונה נטען כי הדבר אופייני לקורבנות עבירות מין. הנער אמר בעדותו שבטח ברופאו, ולא האמין שינצל אותו: "הייתי במצב של מבוכה וקיפאון, מאוד בטחתי בו באותה תקופה ראיתי בו מישהו שיכול לעזור לי. אמא שלי גם אמרה שהוא רופא טוב ויעזור לי, ולא יכולתי להאמין שרופא יכול לעשות כזה דבר", העיד הנער, "פחדתי להגיד למישהו כי חשבתי שהוא יעזוב אותי ולא ירצה לטפל בי." הוא גם סיפר שהיה נבוך לספר על המעשים, ורק בהדרגה הבין שמדובר במעשים מיניים. בערעור נטען, כי סביר שהנער העדיף שלא לפרש את המעשים כבעלי קונוטציה מינית, והתלונן בפני אמו רק לאחר האירוע האחרון, שהיה החמור מכולם.

כן נטען, כי המעשים בוצעו מאחורי דלתות סגורות, כאשר לא היתה לאיש סיבה להיכנס ולהפריע להם, ולעתים אף מאחורי דלת נעולה; וכן שהיו כאלה שאפשר להפסיקם מיד בלא לעורר חשד, ולכן ייתכן שהתרחשו, ולא היו כרוכים בסיכון רב לנאשם.

"המדינה עירערה על זיכוי פסיכיאטר הילדים ד"ר מרסלו שפיץ ממעשה מגונה בנער" , אוגוסט 2007 , הארץ , רן רזניק


קישורים:

24 תגובות:

  1. איך ייתכן שהמדינה פספסה מקרה כל כך מובהק? מרסלו שפיץ הטריד מינית נערים ונערות תוך ניצול מלא וניבזי במעמדו- בייחוד במעמדו עבורם. לא רק חולי נפש הם אלו שמאושפזים במחלקתו, אלא פגועי נפש. במצב של חולשה נפשית אין האדם חזק דיה להתנגד לכוחותיו ההרסניים של "רופא" שכזה. הם נתלים בו עבור החלמתם הנפשית, נתלים בו שיחזק את חולשתם, והוא ניצל את מעמדו בשביל לגרוע עוד יותר במצבם. אונס והטרדה באופן הזה הוא השפל והנבזי ביותר ולאדם כזה מגיע למות בכלא.

    השבמחק
  2. אני מכירה את ד"ר שפיץ,ואכן די מהר הרגשתי והבנתי שהבן אדם הזה דיי מושחט מבחינת עוד הרבה דברים. כמובן שמהמבוגרים אין שום הבנה והתייחסות עלפי דבריי. אבל כמובן לאחר זמן מה ,עזבתי את המקום. והוא קשור לעזיבתי ,לפחות לחלקה.

    השבמחק
  3. מזעזע - פשוט מזעזע, אני עצמי עברתי התעללות מינית גם בכותלי ביה"ח טירה לבריאות הנפש וגם מחוצה לה בנאדם ניצל את מחלתי הנפשית. לא התלוננתי כי מי יאמין לסכיזופרן?! מקטלגים אותנו כלא אמינים וכהוזים.
    צריך לעשות סוף למתעללים הם משאירים צלקות בנו הילדים. היום אני בן 22 ואני זוכר את זה כאילו זה היה אתמול. חושב על זה המון ופגוע אבל אין מי שיעזור. גם בית המשפט לא עוזר ומשחרר את האנסים האלו. י.א

    השבמחק
  4. אין מצב אני פשוט בשוק גם אני הייתי באישפוז חצי שנה בהדרכת הילד בנהרייה ורק עכשיו אני שמעתי לאוזניי אל המיקרה הזה אין לי מילים פשוט אין לי מילים

    השבמחק
  5. אני לא מאמינה!
    שמעתי על הסיפור וממש הזדעזעתי...כי אני אישית מכירה את הבנאדם אבל לחשוב שהוא יעשה דבר כזה חמור...בחיים לא הייתי מאמינה.
    דחוףףףףףף צריך לעשות משהו בעניין!

    השבמחק
  6. אני הייתי במחלקה הכרתי אותו אישית..והילד הזה שהתלונן עליו הוא לא היחיד..ראיתי מה הוא עשה לעוד ילדים אבל מי היה מאמין לי אם הייתי אומרת?

    השבמחק
    תשובות
    1. חבל שלא התלוננת יחד עם הקורבנות. יותר מתלוננים היה מביא לסילוקו ממערכת הבריאות. הוא לא צריך ליהיות רופא.

      מחק
    2. הוא בוחר במי שלא יכול להתלונן.
      הוא התעלל באחי כשהיה ילד קטן. אחי ממש נשבר לאחר מכן, ושהה המון במקלחת כשהוא יושב במקלחת ובוכה, ומצבו ממש הדרדר. רק מספר שנים לאחר מכן הוא סיפר להורי - אבל הוא כבר בכלל לא היה במצב שהיה מאפשר לו לתבוע מישהו וגם איך אפשר להוכיח אחרי שעברו כמה שנים.

      מחק
    3. הבן זונה הזה בכלל לא פסיכיאטר הוא רופא משפחה שמתחזה לפסיכיאטר אני יודעת כי הייתי מטופלת אצלו בכיתה א' או ב' והוא היה מתנהג איתי באלימות מאיים ומפחיד אותי גם ליד אמא שלי הוא היה משכנע אותה לצאת ותופס אותי בכתפיים ומטלטל אותי או מושך לי חזק ביד עד שהייתי בוכה הוא חתיכת מניאק מסוכן אל תשלחו אליו תילדים שלכם!

      מחק
  7. אני הייתי מאושפז שם במשך חודש וללא ידעו אותי או את הוריי במה שקרה רק לחשוב שהוא היה אחראי עליי מצמרר אותי

    השבמחק
  8. אני מאוד קרובה לאחד מהקורבנות שלו ויודעת שכל מה שנאמר עליו הוא אכן נכון.אסור לו לעבוד עם ילדים ונוער וחבל מאוד ועצוב מאוד שהוא חזר לנהל את המחלקה בבית החולים. זוהי פשלה רצינית של מערכת המשפט ושל משרד הבריאות. הוא אדם חולה ולא רופא.

    השבמחק
  9. מדינה מושחתת ,בית המשפט מושחת,אדם כזה צריך לשבת הוא מאחורי סורג ובריח ולקבל בעצמו את כל התרופות הפסיכיאטריות האפשריות , הוא החולה בעצמו ולא ההיפך ..התאגדו חברים ע"מ שלא ישהה שם ועוד ילדים/נערים יסבלו הסיפור הנ"ל יובא למקורות שצריך להגיע והנושא ייבדק אל דאגה !

    השבמחק
  10. אסור ל"רופא" זה לעסוק ברפואה כל שהיא. הוא פגע רע וחייב לצאת מהמערכת. חבל שמערכת המשפט בישראל נתנה לו לחזור לעבודה מחמת הספק. הוא פגע בילדים שהיה אמור לעזור להם והרס את נשמתם. מגיע לו לשבת מאחורי סורג ובריח.לא נעשה כאן צדק....הוא יודע טוב מאוד מה הוא עשה....אדם חולה.זה לא יעבור בשתיקה.

    השבמחק
  11. אני הייתי מטופלת של דר' שפיץ , ובתור נערה מתבגרת הוא בחיים לא הטריד אותי , ואני יכולה להעיד עליו שהוא מאד מקצועי.אני חושבת שאי אפשר לדעת מי דובר אמת ומי משקר , ואי אפשר לתפוס צד מסוים , כי באותה מידה כמו שדר שפיץ יכול לשקר , כך גם המטופל יכול במודע לשקר. צריך לבדוק אותם במכונת אמת וזה ייתן אינדיקציה מסוימת מי משקר.

    השבמחק
    תשובות
    1. הוא לא הטריד אותך כי כנראה הוא מעדיף גברים

      מחק
  12. מסתבר שיש שוב חקירה חדשה כנגד הנ"ל
    רק שכרגיל בית חולים נהריה מעדיף לטשטש עקבות ולא להגיע לכותרות ולמנוע פגיעה בשמו של בית החולים. החקירה מתנהלת באיטיות אופיינית. לאף אחד לא באמת איכפת מהפגיעה בחולים ויש שם אגב הרבה יותר מהטרדות מניות אפילו משהו בכיוון של מעשים סדיסטיים מטופלים... כדי להזיז דבר ולמנוע את המקרה הבא מי שיודע משהו זה הזמן לצאת מהצל... m720@walla.co.il

    השבמחק
    תשובות
    1. מגיע לו! תמיד שנאתי אותו כשהתאשפזתי שם הוא הפעיל עליי מניפולציות להתאשפז מבלי שידעתי מה יש שם. הוא עשה את זה גם לעוד חברים שלי מהאשפוז.

      מחק
    2. אני טופלתי אצלו מגיל קטן (אמצע שנות השמונים) בגלל בעיות קשב וריכוז וקשיים בבית הספר. הוא זה שהמליץ לתת לי ריטלין שאכן עזר מאוד. היתי מגיע לשיחה איתו פעם בכמה חודשים. אני זוכר שבגיל 10 בערך, באחת הפגישות, הוא קירב את הכיסא והתישב לידי, ופשוט במשך דקה תוך כדי שיחה הניח את ידו על הרגל שלי, סנטימטרים ספורים מאיבר המין. חוץ מממקרה זה אף פעם לא נגע בי. כשהועלו לראשונה חשדות נגדו, נזכרתי בדיעבד גם בכל מיני שאלות "מוזרות" שהיה נוהג לשאול אותי לגבי הרגלי האוננות שלי,(זה היה כבר בגיל 13 14 אם איני טועה).

      מחק
  13. הייתי. מאושפזת השנה בהדרכת הילד היה שמה איש בשם פטריק כשהגעתי הוא שאל אותי בלי חוצפה טוב בוא נבדוק אם את קוקו בשכל (הגעתי לשמה בגלל שפחדתי לאכול) וזה ממש מעליב שהוא ירד אליי ככה ההתנהגות שמה על הפנים כלפייך מריה המדריכה הייתה צריכה להסביר לי את החוקים או דורית איך אף אחד לא הסביר שזה בכלל
    וכו דוקטור שפיץ נגע גם בי כשדיברנו הוא לקח את ילדי ואמר תנשמי חייך ושם את ידו על רגליי קרוב לאביר המין
    איני מבינה למה הוא עובד שמה ?

    השבמחק
  14. דר מרצ’לו ספיץ טיפל בבתי. רופא מקצועי ויחס מכובד. אנו עולים חדשים ויש לבתי קושי התאקלמות בארץ והוא עזר למשפחתינו. הדיאגנוסיס היה הוגן ועזר לנו, לבית ספר, וגורמים אחרים לעתיד הילדה. אני לא יודעת מה קרה אם מטופלים אחרים אבל מניסיון שלי היה רופא מצטיין , סימפטי, ונבון.

    השבמחק
  15. הוא פגע גם בי. אל תשלחו אליו ילדים וילדות.

    השבמחק
  16. הייתי בעצמי בהדרכת הילד בשנים המדוברות כחלק מחוויות ההתעללות שלו בילדים.
    דר מרסלו שפיץ עשה דברים איומים לנו הילדים.

    מרסלו שפיץ י'חתיכת אכזר!
    הרסת לנו את החיים!!

    השבמחק
  17. הוא פגע גם בי.
    לא לשלוח אליו את הילדים שלכם!

    השבמחק
  18. הפסכיטארים הפסכופטים יש להם מחלות נפש מוסתרות הם סוטים וחסינים
    בשלוותא זה בית מטבחיים בחסות החוק
    מלא סוטים

    השבמחק