טיפול נמרץ - יחסים מסוכנים של ראש שירותי בריאות הנפש במשרד הבריאות הפסיכיאטר ד"ר שלום ליטמן

הכתבה "טיפול נמרץ" , רן רזניק , 7 ימים , ידיעות אחרונות , 02.04.2010 , צילום: אלדד רפאלי.

הפרשה שמסעירה את צמרת הממסד הרפואי בישראל: נגד ד"ר שלום ליטמן, מבכירי הפסיכיאטרים בארץ ומי ששירת כראש שירותי בריאות הנפש, הוגשה תלונה של מטופלת, אשר ליטמן ניהל עימה רומן - כולל יחסי מין על ספת הקליניקה.

הקשר מהווה הפרה חמורה של כללי האתיקה, נגדע על ידי ליטמן - ומצבה הנפשי של המטופלת, אלמנת צה"ל שנשלחה אליו מטעם משרד הביטחון, הידרדר: "אני חשה מתה מבפנים, הוא רצח לי את הנפש". ד"ר ליטמן: "חטאתי, עוויתי, פשעתי".

"אחרי שיצאתי מהדיכאון ממש פרחתי. הרגשתי מצוין והוא התחיל להחמיא לי: שיש לי גוף יפה, שאני נראת כמו פרח. היה לי לא נוח עם זה ... הוא גבר נשוי ... הרגשתי שזה לא בה ממקום של מטפל, אלא ממקום של דברים שנאמרים בין גבר לאישה שמוצאת חן בעיניו ... הרגשתי שהוא התחיל לשתף אותי גם בחיים שלו ... ראיתי שהוא יושב באי נוחות והבנתי שהוא מעוניין בי .. אמרתי לו: 'חבל שאתה נשוי' ... הרגשתי שהוא עזר לי כל כך אז אני חייבת לו, הרגשתי שהוא נתן לי הרגשה שרק אני יכולה לעזור לו בבדידותו, והנה הזמן לתגמל אותו על העזרה שהוא הגיש לי .. וככה זה התחיל. הוא פשוט קם ממושבו. יש לו כורסה כזאת של מטפל שיש בה עוד מקום פנוי בדרך כלל, ויש לו ספה בצד הקיר שנפתחת למיטה זוגית, אם צריך כמובן... הוא בא וישב לידי , חיבק אותי, נישק אותי, לקח את היד שלי.. וכך הוא הגיע לסיפוק.. הוא המשיך לטפל בי, הכל היה במסגרת הטיפול, הייתי מטופלת שלו, הופנתי אליו על ידי משרד הביטחון.. כשהייתי באה אליו הוא היה פותח את המיטה למיטה זוגית. במרפאה שלו (היו) מגבת, סדינים ומצעים, כל מה שצריך בשביל זה. היינו מקיימים יחסים מלאים במרפאה כמטופלת שלו". (מתוך עדותה של "גליה" נגד הפסיכיאטר ד"ר שלום ליטמן - ראש שירותי בריאות הנפש במשרד הבריאות)

... במארס 2009 החליטה ועדת הקובלנה להרשיע את ד"ר ליטמן בהתנהגות שאינה הולמת רופא ע"פ הודאתו. הוועדה ציינה כי: "קיום יחסי מין בין רופא מטפל למטופלת שלו... הינו התנהגות בלתי אתית ואינו הולם רופא" ...

למאמר המלא הקלק על התמונות.
יחסים מסוכנים - דוקטור שלום  יחסים מסוכנים - דוקטור שלום יחסים מסוכנים - דוקטור שלום  יחסים מסוכנים - דוקטור שלום
קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה