ריספרדל להמונים ולילדים במוסדות כפייה - פסיכיאטרית בפנימייה ד"ר דפנה אדר

תיוגים פסיכיאטריים לילדים במוסדות כפייה בצו בית משפט בניגוד לרצון הוריהם והלעטתם בסמים פסיכיאטריים קשים ומסוכנים - פסיכיאטרית הפנימיות דפנה אדר

המאמר לא רק ללקוחות של ד"ר רבינוביץ' - ריספרדל להמונים ולילדים , עו"ד יוסי נקר , מרץ 2012
תרופות פסיכיאטריות לקטינים. גם ללא הסכמת ההורה

סם פסיכיאטרי אנטי פסיכוטי ריספרדל - פילוח עיקר תופעות לוואי
סם פסיכיאטרי ריספרדל - פילוח תופעות לוואי
 

משטר הפחד בפנימיות

כפי שהסתבר לי מעבודתי, במקרים רבים מקבל הקטין החוסה את התרופה הפסיכיאטרית אף ללא הסכמת ההורה וללא ידיעתו. לא אחת קורה שפנימיות ומרכזי חירום לקטינים מודיעים לפקידי סעד כי ללא מתן תרופה פסיכיאטרית לא יסכימו להחזיק את הקטין בין כותלי הפנימייה...

בעוד הארץ סוערת בעניין התרופה הפסיכיאטרית ריספרדל שקיבל עו"ד בגיר, סער שיינפיין, שאינו חולה פסיכיאטרי, לשיפור מיומנויותיו החברתיות ולהצלחתו במשימות הריאליטי בתוכנית 'האח הגדול', שותקת היא כאשר מדובר בריספרדלים ובתרופות פסיכיאטריות שניתנות בסיטונות לקטינים חוסים בפנימיות

הסערה התקשורתית האחרונה בעניין הכדורים הפסיכיאטריים שניתנו למשתתפי התוכנית "האח הגדול" על-ידי ד"ר אילן רבינוביץ' העלתה על פניי חיוך מריר. הכיצד זה מתן כדורים פסיכיאטריים לבגירים, שהחליטו מרצונם להשתתף בניסוי אנושי ולמסור את נפשם כמריונטות למשימותיו של האח הגדול, מצליח לעורר סערה תקשורתית ענקית (וגם אם זה נובע ממניע של פגיעה בגוף התקשורתי "קשת") ואילו התופעה הנרחבת של מתן כדורים פסיכיאטריים לקטינים חסרי ישע בפנימיות של משרד הרווחה לא מצליחה להביא עיתונאים להתעניין בתופעה.

בעבודתי, כעורך דין המייצג משפחות שילדיהן הושמו בפנימיות בין בהסכמה ובין בצווי בית משפט (יותר ילדים מושמים בפנימיות בהסכמת הוריהם לאחר מערכת לחצים אדירה של פקידי הסעד), נתקלתי לא אחת בהמלצות של המערכת הפנימייתית (פסיכיאטרים העובדים בשירות פנימיות) ליתן לקטינים חוסים תרופות פסיכיאטריות. כפי שהסתבר לי מעבודתי, במקרים רבים מקבל הקטין החוסה את התרופה הפסיכיאטרית אף ללא הסכמת ההורה וללא ידיעתו. לא אחת קורה שפנימיות ומרכזי חירום לקטינים מודיעים לפקידי סעד כי ללא מתן תרופה פסיכיאטרית לא יסכימו להחזיק את הקטין בין כותלי הפנימייה.

רק לעיתים רחוקות מעז הורה לקטין בפנימייה לסרב למתן תרופה פסיכיאטרית. במקרים אלו פונה פקידת הסעד בשם הפנימייה לבית המשפט לנוער בבקשה למתן צו לפי חוק הנוער (טיפול והשגחה) שיחייב את מתן התרופה הפסיכיאטרית נגד רצון ההורה. הורה המתנגד למתן תרופות לילדו ייכשל בבית המשפט לנוער אם לא יוכל להציג חוות דעת נגדית שעלותה רבה מאוד. ללא חוות דעת נגדית יאמץ בית המשפט לנוער את חוות הדעת של גורמי הרווחה כחותמת גומי.

ריספרדל - לחולים פסיכיאטריים קשים


התופעה הנרחבת של מתן תרופות פסיכיאטריות לילדים בפנימיות לא הצליחה לעורר סערה תקשורתית כפי שהצליח עיתון ידיעות אחרונות עם סוגיית האח הגדול. יחד עם גופי התקשורת המסונפים לו כמו ynet, גרם העיתון להבלטת הסוגייה ולהעלאתה לסדר היום.

כך למשל, ד"ר איתי גל הכותב במדור הבריאות של ynet, פרסם ביום 8.3.12 מאמר שכותרתו "סערת 'האח הגדול': סכנת מוות בתרופות פסיכיאטריות". במאמרו מתייחס ד"ר גל לסכנות שבתרופה ריספרדל שניתנה לעו"ד סער שיינפיין על-ידי ד"ר אילן רבינוביץ'. וכך כותב ד"ר איתי גל: "התרופה ריספרדל ניתנת לרוב לחולים פסיכיאטריים קשים, רובם סובלים מסכיזופרניה והפרעות פסיכוטיות המתבטאות בניתוק מהסביבה והזיות בשמיעה ובראייה. התרופה אינה מרפאת את החולה, אך מקלה את תסמיני הסכיזופרניה, הידועה כאחת המחלות הפסיכיאטריות הקשות הידועות. אלא שהתרופה גורמת גם לשורה ארוכה של תופעות לוואי קשות, הכוללות עליית חום, נוקשות, רעד, אי-שקט ועיוות שרירים. גם שנים לאחר הפסקת הטיפול בתרופה ריספרדל עלולים להופיע עיוותי שרירים חמורים בצוואר, עד כדי סכנת חנק ומוות".

צחוק הגורל הוא שבדיוק שכאשר קראתי את כתבתו של ד"ר גל הונחה בפניי חוות דעת של פסיכיאטרית מומחית לילדים ונוער, ד"ר דפנה אדר, המשמשת כפסיכיאטרית של פנימייה בה נמצא קטין שאת הוריו אני מייצג. הפסיכיאטרית הנכבדה המליצה כי הקטין ייטול ריספרדל, אותה תרופה שעומדת במרכז הסערה הציבורית, וזאת, כך כתוב בחוות הדעת, "להקלה על התנודתיות במצבי רוחו למניעת אירועים פסיכוטיים ולשיפור מיומנויותיו החברתיות בחיי השגרה (ע"י איזון מצבי רוחו ועיצוב מסוים של התנהגותו)".

בעודי זוכר את דבריו הטריים של ד"ר גל, לפיהם התרופה ריספרדל ניתנת לחולים פסיכיאטריים קשים הסובלים מסכיזופרניה ומהפרעות פסיכוטיות, הלכתי וחיפשתי בחוות דעתה של הפסיכיאטרית הנכבדה את הסיבות שלדעתה יש לתת ריספרדל לקטין. וכך כתבה הפסיכיאטרית הנכבדה:

"בבדיקה פסיכיאטרית ראשונית אומנם נשללה עדות לפסיכופתולוגיה מאג'ורית (דיכאון קליני/מצב פסיכוטי/תהליך נפש זחלני) אולם בלטו בו ליקויים בקשרים חברתיים הדדיים שהתבטאו בעיקר בהיעדר אמפטיה רגשית, פגימה איכותית בתקשורת, בגמישות דלה בהבעה מילולית ובאיזון ירוד של התנהגותו החברתית, הרגשית והתקשורתית. כמובן עם הזמן ניכרת בו התנהלותו הסכיזואידית ולא ניתן לשלול גלישות פסיכוטיות (קצרות וממושכות לסירוגין) המוכחשות על ידו בדיעבד.

כיום קיימת אבחנה מבדלת משמעותית למצבו - הפרעה סכיזוטיפאלית/פרודרומה ממושכת של תהליך זחלני/תגובתיות נפשית - רגשית לאירועי חייו עד כה - שתתבהר עם הזמן, ככל שיתווסף מידע כשהנער מצוי במעקב רציף בכל מישורי חייו... גם אם כרגע מצבו הרגשי-נפשי של הנער תקין, והשפעתה המאזנת של הפנימייה ניכרת היטב במהלך התפתחותו העכשווית, לא ניתן לצפות התנהלותו העתידית, על-פי התרשמותי הקלינית יש לנצל תקופת שהייתו בפנימייה טיפולית חינוכית/פוסט אשפוזית לא רק לחיזוק משאביו האישיים בהווה, אלא גם להיערכות טיפולית לקראת עתידו. אומנם ייתכן כי לא יזדקק לטיפול תרופתי, במידה ויתאזן באופן מקסימאלי בתנאי המחיה הקיימים, אולם במידה ואכן יסלים בהתנהלותו, או יפגין גלישות פסיכוטיות חוזרות יהיה חייב בטיפול אנטי פסיכוטי מותאם".

מחוות הדעת של ד"ר אדר עולה כי מצבו הרגשי-נפשי של הנער תקין ("גם אם כרגע מצבו הרגשי-נפשי של הנער תקין, והשפעתה המאזנת של הפנימייה ניכרת היטב במהלך התפתחותו העכשווית") וכי ייתכן כי בעתיד לא ייזקק לטיפול תרופתי. הסיבה היחידה למתן התרופה לקטין אליבא דחוות הדעת של ד"ר אדר היא להקל על התנודתיות במצבי רוחו למניעת אירועים פסיכוטיים ולשיפור מיומנויותיו החברתיות בחיי השגרה (על-ידי איזון מצבי רוחו ועיצוב מסוים של התנהגותו).

שתיקה מתסכלת כלפי הקטינים החוסים


מה בסך-הכל רצה ד"ר אילן רבינוביץ' מ'האח הגדול'?! להקל על התנודתיות במצב רוחו של עו"ד סער שיינפיין ולשפר את מיומנויותיו החברתיות מול דיירת פנימיית 'האח הגדול', איילה רשף. אז נתן לו ריספרדל והצליח במטרתו, אף מבלי להזדקק לצו של בית המשפט, כפי שמבקשת הפסיכיאטרית הנכבדה, ד"ר אדר, בסוף חוות דעתה מגורמי הרווחה לעשות. אז מה אם מדובר בתרופה שאמורה להינתן לחולים פסיכיאטריים קשים?!

מתסכל שהארץ סוערת בעניין הריספרדל שקיבל (שלא לצורך) עו"ד בגיר שאינו חולה פסיכיאטרי לשיפור מיומנויותיו החברתיות ולהצלחתו במשימות הריאליטי, ושותקת כאשר מדובר בריספרדלים ובתרופות פסיכיאטריות שניתנות בסיטונות לקטינים חוסים בפנימיות (לשיפור מיומנותם החברתית) ללא קשרים עם עיתונאים בידיעות אחרונות.

לא רק ללקוחות של ד"ר רבינוביץ' - ריספרדל להמונים ולילדים , עו"ד יוסי נקר , מרץ 2012
 לא רק ללקוחות של ד"ר רבינוביץ' - ריספרדל להמונים ולילדים , עו"ד יוסי נקר , מרץ 2012

קישורים:


2 תגובות:

  1. "לקטינים חוסים בפנימיות" אך אל לך לשכוח את הרבים האחרים שחייהם רוסקו בגלל כדור אנטי פסיכוטי בודד אחד אך הכי קשה בפסיכיאטריה מבחינת הפגיעה הנוירולגית הבלתי הפיכה שהוא גורם,מדובר בתרופה סמאפ[פנפלורידול] וכיום אני סובל מעוויתות בלתי פוסקות בלסת ומנסה כל היום בנסיון נואש לשחרר אותה ולמשוך אותה כלפי חוץ, מאחר והיא תפוסה עקומה וחשוקה נורא חזק ואני מרגיש אותה בתוך הצוואר שלי כמו כן איבדתי שתי שיניים ויש לי רעידות בלתי פוסקות ברגליים ובעיניים דופק לא יציב ולעיתים קרובות תחושת צריבה ועקצוצים בצוואר ובעורף. כיום אני במהלך תביעה משפטית כנגד אותו פסיכיאטר ונעשתה כתבה בנוגע אלי ע"י העיתונאית חנה איסלר לפני מספר שנים "רק כדור 9 מ"מ" למי שמעוניין שיקליד בגוגל אודות הכתבה שצונזרה ואודות הסם הנורא והארור שקיבלתי "סמאפ"

    השבמחק
  2. ימח שמם של הפסכיטארים האלה ה' ישלם לכל אחד ואחת על הנזקים שהם גורמים
    לא להתקרב לשלוותה

    השבמחק