מחקר: ריטלין מעלה את הסיכון למחלות לב בילדים

מחקר: ריטלין מעלה את הסיכון למחלות לב בילדים ,  27 באוגוסט 2016 , עמותת מגן זכויות אנוש

מחקר חדש גילה כי השימוש במתילפנידאט – החומר הפעיל בריטלין, קונצרטה ותרופות אחרות עבור הפרעת קשב – מעלה את הסיכון למחלות לב בילדים.
 
ריטלין Ritalin - תופעות לוואי
ריטלין מעלה את הסיכון למחלות לב בילדים
 
מחקר חדש אשר פורסם ב-31 למאי, העלה כי השימוש במתילפנידאט מעלה את הסיכון למחלות לב בילדים. מחלות אלו הן "אוטם שריר הלב" (המכונה גם "התקף לב"), ו"הפרעות קצב".

המחקר כלל מידע אודות 114,647 ילדים עד גיל 17 מדרום-קוריאה, אשר אובחנו עם ADHD וקיבלו לפחות מרשם אחד לריטלין או תרופה אחרת המכילה מתילפנידאט.

בין השנים 2008 ל-2011, 1224 ילדים פיתחו בעיות לבביות בפעם הראשונה. סה"כ, 864 ילדים פיתחו בעיות בקצב הלב, 395 לקו בלחץ דם גבוה, 57 קיבלו התקפי לב, 67 לקו בשבץ ו-44 באי-ספיקת לב.

תחת הכותרת "ממצאים עיקריים", ציינו החוקרים: "המחקר גילה עליה משמעותית בסיכון הכולל להפרעות בקצב הלב הקשורה לטיפול במתילפנידאט בילדים וצעירים עם ADHD. זיהינו גם קשר בין זמני החשיפה לתרופה לבין בעיות לבביות אחרות".

החוקרים ציינו במסקנותיהם: "יש לשקול בזהירות את היתרונות של שימוש במתילפנידאט אל מול הסיכונים הלבביים הפוטנציאליים של תרופות אלו בילדים ומתבגרים".

יהודה קורן, דובר עמותת מגן לזכויות אנוש אומר: "מחקר זה מצטרף לשורת מחקרים אשר גילו סכנות חמורות והיעדר תרומה חינוכית בשימוש בריטלין. לצערנו הרב, מידע חשוב זה לא מקבל את תשומת הלב הראויה מהתקשורת עקב הלחצים של בעלי אינטרסים כלכליים. כיום, ההורים הם חומת ההגנה היחידה של הילדים מפני השימוש הפרוע בתרופות מסוכנות אלו".

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה