פסיכיאטר לבני נוער

אישפוז פסיכיאטרי - קשירות, נזעי חשמל וסמים פסיכיאטריים
אשפוז נער בקשירה ומכות חשמל
פברואר 2017 - באדיבות מגזין לפסיכיאטרים "Shrink"

פסיכיאטר לבני נוער הוא רופא מומחה לאבחון וטיפול בהפרעות חשיבה, רגש או התנהגות המשפיעות על מתבגרים ובני משפחותיהם. הוא מציע למשפחות יתרונות של תרופות פסיכיאטריות אנטי פסיכוטיות, נוגדי דיכאון, נוגדי חרדה, קשב וריכוז ועוד. ע"פ מיטב המסורת של אשפוזים פסיכיאטריים עד לקשירות למיטה ומכות חשמל ע"פ אתיקה מקצועית ואחריות רפואית למתן טיפול מקיף.

נער אינו התנערות מאחריות

בעיות רגשיות של בני נוער עשויות להופיע במספר תחומים, כגון בלימודים, התנהגות בבית ויחסים עם חברים. התנהגויות בעייתיות שמתחילות "בקטן", יכולות להפוך להתנהגות מפריעה, בלתי יעילה.

פסיכיאטר מיומן לטיפול במתבגרים מספק להם הערכה וטיפול אישי בסביבה סגורה ובטוחה במוסדות פסיכיאטריים אברבנאל, איתנים ועוד, על מנת שיועילו לחברה.

טיפול פסיכיאטרי לבני נוער - קשירה למיטה
טיפול פסיכיאטרי לבני נוער - קשירה למיטה
תפקיד פסיכיאטר לבני נוער

הפסיכיאטר משתמש בידע של גורמים ביולוגיים, פסיכולוגיים וחברתיים בעבודה עם המטופלים. בתחילה הוא מבצע בדיקת אבחון קצרה על ידי שיחה.

הפסיכיאטר מגיע לאבחנה ואז מגיע שלב התיוג המבוצע על פי ספרות ה- DSM המסייע לפסיכיאטר לקבוע על פי מה שאבחן האם הנער סובל מסכיזופרניה או פראנויה. אין צורך לרוץ לבדיקות דם, צילומי CT או רנטגן, הפסיכיאטר מזהה את הבעיה מיד בשיחה הראשונה בחדר.

לאחר שלב האבחון והתיוג מגיע שלב הטיפול התרופתי, מדובר בעיקר בתרופות פסיכיאטריות לדיכוי חלקים במוח לדוגמא ריספרדל מדכא הפרשת דופמין (הורמון העונג) כך הנער יהיה רגוע ואפטי ולא יפריע לסביבתו.

מה מציע פסיכיאטר לבני נוער?

בעיקר סמים פסיכיאטרים כי זה מה שלמד בבית הספר לרפואה. הטיפול כולו בחדרו של הפסיכיאטר הכולל שיחה קצרה ומרשם סמים פסיכיאטריים.

הנערים שזוכים לאשפוז פסיכאטרי

לעתים יזכה הפסיכיאטר על אשפוז פסיכיאטרי מידי של הילד. הילד יקבל הסעה מיוחדת לבית החולים ברכב לבן בליווי שני אחים או יותר ישר למיטת קשירות עם מכות חשמל לעיתים למשך שבועות.

כך, למשל, יכול הפסיכיאטר לפתח אצל הנער עמדות שליליות על אלכוהול בעזרת מכות חשמל בשילוב ריח אלכוהול, שינוי עמדות לטבק: מכות חשמל בשילוב ריח סיגריות וכיוצ'.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה