שוקים עינוי או הבראה?

צפו בסרטון החושף את הטיפולים הפסיכיאטריים האכזריים במהלך ההיסטוריה כמו ניתוחי מוח לכריתת האונה הקדמית והטיפולים האכזריים של ימינו כמו טיפול בהלם חשמלי. כמו כן חושף הסרטון את היותם חסרי כל ביסוס מדעי.

אם היו בטעות תוקעים למישהו דקר קרח מאחורי עיניו, או שהיו מחשמלים אותו עם 120 עד 240 וולט וגורמים לו לעוויתות עד שהוא בקושי נושם, היו מיד מבהילים אותו לבית חולים. עבור הפסיכיאטר, פעולות אלה הן "טיפול".

ד"ר קולין רוס, פסיכיאטר מטקסס, מסביר שקיימת ספרות על שוק חשמלי, המראה ש"יש נזק מוחי רב, איבוד זיכרון, שיעור התמותה עולה, שיעור ההתאבדויות אינו יורד. אם אלו העובדות ממחקר גדול שתוכנן היטב, אז עלינו להסיק שאסור לנו לעשות טיפול בשוק חשמלי... הספרות הקיימת תומכת מאוד במסקנה שהטיפול אינו אפקטיבי מעבר לתקופת הטיפול וקיימות סכנות רבות, תופעות לוואי ונזקים רבים..".

יש לדאוג להעברת חקיקה שתטיל סנקציות פליליות על פסיכיאטרים ועל צוותי העובדים, אשר יבצעו טיפולי שוק חשמלי וניתוחי מוח, מבלי לקבל הסכמה מודעת של המטופל, או במקרים שהליך מסירת המידע היה לקוי במידה כלשהי.

טיפולים בשוק חשמלי וניתוחי מוח, צריכים להיחשב לעינויים, משום שלמעשה זוהי מהותם האמיתית תחת המסווה של עזרה למטופל. יש לאסור באופן מוחלט את השימוש בשיטות הללו. יחד עם זאת, וכצעד ביניים יש לכל הפחות לאסור את השימוש בשיטות הללו בבני נעורים עד לגיל 16 או 18, באוכלוסיית האנשים שהגיעו לזקנה, וכן בקרב נשים הרות או אנשים המאושפזים בכפיה.



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה