ראש המכון הביולוגי לשעבר פרופ' שמואל שפירא על חיסוני הקורונה

 19.12.2022 - ראש המכון הביולוגי לשעבר פרופ' שמואל שפירא ספקן על יעילות חיסוני הקורונה וחושש מתופעות הלוואי - טעיתי 3 פעמים: בזריקה הראשונית, השנייה והשלישית .

דבריו של פרופ. שפירא על החיסון של פייזר מתוך ראיון איתו בערוץ 12 היום: "משהו שנותן יעילות אולי חלקית, אולי ל-3 חודשים, תכשיר שהוא בעל תופעות לוואי רבות ותופעות לוואי קשות וכנראה שגם אנשים איבדו בגללו את החיים, קצת מנסים לטייח את זה. יש פרסומים מהעולם על דלקות בשריר הלב שקשורות לחיסון הזה, דלקות בשריר הלב זה לפעמים מחלה קטלנית, זה דבר שפוגע בצעירים, יש מחלות נוירולוגיות קשות..."

"מדובר בתכשיר שהוא בעל תופעות לוואי רבות וקשות, וכנראה שאנשים איבדו בגללו את החיים. קצת מנסים לטייח את זה", הסביר פרופ' שפירא. "יש הרבה מאוד פרסומים מהעולם על דלקות בשריר הלב שקשורות לחיסון הזה. דלקות בשריר הלב הן לפעמים מחלה קטלנית. יש מחלות נוירולוגית קשות. וכנראה, ובזהירות רבה כי הדברים נמצאים בתחילת הפרסום שלהם, ייתכן שהוא מעלה את השכיחות של מקרי סרטן מסוימים".

פרופ' שפירא ציין במהלך הריאיון שאינו מתנגד חיסונים והוא "התחסן במשך חייו בהרבה מאוד חיסונים", אך הדגיש שהוא מתחרט שהתחסן בחיסון הזה לקורונה: "ככל שמצטברות הראיות וככל שחולף הזמן, מסתבר שהיעילות שלו נמוכה עד לעיתים לא קיימת, ושתופעות הלוואי שלו הן קשות ומשמעותיות".

"אני קיבלתי 3 חיסונים,
נפגעתי גופנית בצורה משמעותית מאוד כמו שנפגעו רבים אחרים
ובנוסף האמון שלי בטיב ההחלטות ובתהליכי קבלתן נחרך קשות.
איש לא שאל ובדק.
אלחם בכל כוחי כדי שתשובות אמת ביחס לכלל ההחלטות ולא רק ביחס לחיסון ינתנו" — Prof Shmuel C. Shapira MD MPH (@shmuelcshapira) May 14, 2022 


"כנראה שאנשים איבדו בגללו את החיים": ראש המכון הביולוגי לשעבר נגד החיסונים לקורונה , N12 , עופר חדד , 19.12.2022

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה