הרוקח שהצליח לעזור לאלפי הורים, שילדיהם סבלו מבעיות של למידה

דצמבר 2022 - איש שאני רוצה להציג לפניכם הוא אילן סלומון. רוקח במקצועו, בוגר האוניברסיטה העברית. שרכש גם הכשרה יסודית בתחומים של למידה והוראה. בשנים האחרונות הצליח לעזור לאלפי הורים, שילדיהם סבלו מבעיות של למידה והתנהגות בבית הספר להימנע משימוש מזיק בריטלין ובסמים פסיכיאטריים אחרים. החומר מוצג במכוון בשפה פשוטה, כדי שיהיה מובן.
 

לבעיות קשב וריכוז אין גורם גופני מבוסס

 

האבחנה של 'הפרעת קשב וריכוז' לא נעשית על סמך בדיקה גופנית כלשהי, אלא על סמך התנהגות בלבד ועל סמך דיווחי הסובבים. מי שצריך 40 שיעורים כדי לעבור מבחן נהיגה איננו בעל הפרעה. צריך פשוט להשקיע בו יותר מאשר באחרים.
כיון שניתן ללמד ולאמן ילד ללמוד טוב יותר ולהתנהג טוב יותר, גם אם זה דורש עזרה אישית רבה לעיתים, זוהי הטעייה להגדיר את זה כמום או כהפרעה פסיכיאטרית לכל החיים.
למרות שריטלין קיים כבר שנים רבות שום חברת תרופות לא טרחה לבדוק את ההשפעות ארוכות הטווח שלו. כל המחקרים הממומנים על ידיהם בנושא הריטלין רק מתרכזים בהשפעה המיידית. כל הסמים הידועים משפיעים בטווח הקצר ומזיקים בטווח הארוך.
צילומי מוח שמראים את השפעת ריטלין אינם הוכחה לכך שהריטלין מאזן את הפעילות המוחית. גם אלכוהול משפיע על המוח. האם מי שאלכוהול משפיע עליו לטובה סובל מחוסר של אלכוהול במוח?
ניתן להתרשם כיצד ההגדרה של הפרעת קשב היא שרירותית גם מהסרטון הקצר: 'מומחים מודים כי לא ניתן להגדיר הפרעת קשב'.

ילד עם ספר - אילוסטרציה
ילד עם ספר - אילוסטרציה

 

 

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה