טירוף הרפואה - נוגדי דיכאון - תיאוריה ללא בסיס עובדתי

דצמבר 2008 - ד"ר פיטר ברגן מחבר הספר "טירוף הרפואה" (Medication Madness), טוען כי הדיכאון הוא תופעה נורמלית אצל אנשים ועשויה לפגוע באדם מעת לעת בעת אובדן אדם יקר, חוויות החיים אינן ע"פ הציפיות, ועוד, אך אין הדבר אומר כי מדובר בתופעה ביולוגית.
.

.
רעיון אי יציבות ביוכימית במוח האדם הוא של חברות התרופות. לא ניתן אפילו למדוד את הפעילות במוח. לא ניתן להוכיח מצב של אי יציבות ביוכימית במוח, אך ידוע כי נוגדי הדיכאון גורמים לאי יציבות.
ד"ר ברגן טוען כי זאת תהיה טעות לטפל במוח על מנת לפתור בעיה, פסיכולוגית, ריגשית, רוחנית. לא ניתן לשפר את המוח ע"י סם פסיכיאטרי כלשהו, אם זה אלכוהול, מריחואנה, או פרוזאק. אנשים צריכים להתמודד עם חייהם.
.
ד"ר ברגן טוען כי הפסקה פתאומית של נטילת סמים פסיכיאטריים תגרום לתגובת נסיגה שבה תהיה תחושה לא נעימה, רעה, עד כדי רצון אובדנות, זוהי תופעה ידועה ומחקרית. בפני המטופל עומדות שתי אפשרויות המשך נטילת הסמים הפסיכיאטריים, או הפסקה וטיפול של גמילה מסמים אלו.

2 תגובות:

  1. בעיית ההתמכרות באמת משמעותית והרת גורל, אבל מאידך, יש אנשים (ומשפחות) שלא יכולים להתמודד עם דברים בלי סמים שונים. כך שבימנו, עם הרפואה המתקדמת,לעיתים יש דברים שכבר אי אפשר להתמודד והולכים לגרוע מכל, כמה שזה תחום לא סגור.

    השבמחק
  2. אני חושב שכל האנשים שמגיעים להתמכרויות, סובלים מדימוי עצמי, מכיוון ואם לא היתה להם בעיה שכזו, הם לא היו צריכים למצוא אמצעים חיצוניים כדי להשלים את מה שחסר להם מבפנים.

    תודה על פוסט מעניין מאוד!

    השבמחק