סערת האח הגדול: "חלק מהדיירים מסוממים" - הפסיכיאטר ד"ר אילן רבינוביץ'

הכתבה סערת האח הגדול: "חלק מהדיירים מסוממים" , ynet , מרץ 2012

"ידיעות אחרונות" יחשוף בשישי הקרוב כיצד קיבלו מתמודדים בתוכנית "האח הגדול" כדורים פסיכיאטריים. "אנשים סימסו במיליונים למועמדים מהונדסים", אומר סער שיינפיין, שמתכוון להגיש תביעת ענק נגד חברת ההפקות. הזכיינית "קשת", הפקת התוכנית וד"ר אילן רבינוביץ', הפסיכיאטר שנתן את הכדורים, מכחישים את הטענות
 
 פסיכיאטר אילן רבינוביץ'

"האח הגדול" היא לכאורה תוכנית המציאות השקופה ביותר. המתמודדים נחשפים למצלמות 24 שעות ביממה, ואלה מתעדות כל צעד שלהם ומעבירות אותם אליכם, הצופים בבית. אבל רק נדמה לכם שאתם רואים הכול.

במוסף "7 לילות" של "ידיעות אחרונות", שיתפרסם ביום שישי הקרוב, חושפים משתתפים בתוכנית הריאליטי את המציאות המטרידה שמאחורי המצלמות. לפי עדויות של שישה מתמודדים ב"האח הגדול", שאותן חושף העיתונאי רז שכניק, הם קיבלו כדורים פסיכיאטריים על ידי הפסיכיאטר ד"ר אילן רבינוביץ', וזאת בידיעתה של ההפקה, ששכרה את שירותיו.

בחלק מהמקרים החל הטיפול התרופתי עוד לפני שהמתמודדים נכנסו לבית "האח הגדול", והשתתפותם בתוכנית הותנתה בהסכמתם לטיפול זה. במקרים אחרים, במהלך השהות בבית, זומנו המתמודדים לחדר האח הגדול, שם המתין להם רבינוביץ' ושכנע אותם לקחת כדורים, בהם כאלה המשמשים לטיפול בחולי סכיזופרניה. במקרים רבים לא הוסבר מהן תופעות הלוואי של התרופות שנדרשו לקחת, אלא נאמר להם שזה ירגיע, ישפר את כוחותיהם, יסייע להם לישון וכדומה. רובם מספרים על תופעות לוואי דומות כמו סיוטים בלילה, בלבול, בכי ועייפות מוגברת. יותר מכך, לפי העדויות, ד"ר רבינוביץ' לא עצר במתן טיפול תרופתי אלא אף הנחה את המתמודדים איך להתנהג בבית, כולל הוראות מפורשות למהלכים מול מתמודדים אחרים ומול המצלמה בחדר "האח הגדול".

"ראיתם אדם שמכר את נשמתו לשטן"


"אנשים סימסו במיליוני שקלים למועמדים מהונדסים", אומר סער שיינפיין, שהגיע לגמר העונה השנייה, ל"7 לילות". "ראיתם אדם מסומם, מובל וכלוא. ראיתם אדם שמכר את הנשמה שלו לשטן, בובה מפורקת בדיכאון". שיינפיין מגלה בכתבה שכשביקש לעזוב את בית "האח הגדול" הופגש עם ד"ר רבינוביץ', וזה נתן לו כדורים פסיכיאטריים. שיינפיין גם מתאר איך ד"ר רבינוביץ' הנחה אותו לגבי התנהגותו בבית ודחף אותו לנהל רומן עם אחת הדיירות, דירבן אותו לקיים איתה יחסי מין, וכן נתן לו מידע על דיירים אחרים בבית.

מעדויותיהם של חמישה דיירים נוספים עולות טענות דומות מאוד. "פגשתי את רבינוביץ' לפני הכניסה לבית", מספר דייר אחר, "הוא התנה את הכניסה שלי בהסכמתי לקחת את התרופות. הוא אמר לי 'תיקח את זה, אני רוצה לראות שנכנס לך לגרון'. כבר לפני הכניסה לבית סבלתי מתופעות לוואי. הייתי בדיכאונות. כל אחד קיבל תרופות עם הקופסה הכחולה הזו. הרגשתי כמו בבית משוגעים".

דיירת אחרת מעידה: "ראיתי את ד"ר רבינוביץ' שבוע לפני הכניסה שלנו לבית. הוא אמר לי שהוא מסמן אותי בחמישיית הגמר. בהמשך, בבית, הציע לי כדור. שאלתי, 'מה הכדור הזה?' הוא אמר לי: 'זה יעשה לך טוב, אם תקשיבי לי, את מגיעה לגמר'. כששאלתי את יורם זק (העורך) על הכדור, הוא אמר לי: 'תקשיבי, הוא הפסיכיאטר, זה יעשה לך טוב'".

"רוצה להיכנס? אתה חייב לקחת כדורים"

מתמודד נוסף מספר: "נפגשתי עם אילן לפני שנכנסתי לבית. הוא אמר לי: 'אם אתה רוצה להיכנס, אתה חייב לקחת כדורים. הם ישלשו את הכוח שלך. אתה תהיה יותר רגוע'. הקהל חושב שזה ריאליטי. חלק מהדיירים מסוממים, מנווטים".

ואילו מתמודד אחר מתאר כיצד ד"ר רבינוביץ' ביקש ממנו לגעת באחת המשתתפות. "הוא אמר לי 'תקשיב, תיגע בה, אתם זוג יפה'. עניתי: 'מה פתאום, יש לי חברה'. אמר לי: 'זה טבעי. תיגע בה'. בהתחלה, בבית, הוא הוציא לי כדור ואמר לי: 'תיקח עכשיו'. שאלתי: 'מה אתה נותן לי?' ואילן אמר: 'זה ייתן לך כוחות'. אילן כיוון אותי בבית".

שיינפיין מגבש בימים אלה תביעת ענק בסך 2.5 מיליון שקל נגד חברת "קופרמן הפקות", המפיקה את תוכנית הריאליטי, ונגד ד"ר אילן רבינוביץ'. התביעה תוגש על בסיס ראיות שיציג שיינפיין ושייחשפו בכתבה במוסף "7 לילות". פרקליטו, עו"ד רון טורקלטאוב, טוען כי "קופרמן הפקות" ורבינוביץ' אחראים ישירים לנזקים שנגרמו לו "באמצעות טיפול פסיכיאטרי רשלני וזדוני. הכול כדי להאדיר, להאביס ולהאכיל את חיית הרייטינג ולצורך עשיית הון".

זכיינית ערוץ 2 "קשת", הפקת התוכנית וד"ר אילן רבינוביץ' מכחישים את הטענות. מ"קשת" ומהפקת "האח הגדול" נמסר בתגובה: "הטענות חסרות שחר. הפקת 'האח הגדול', מתוך מקצועיות ואחריות לרווחתם ולשלומם של המשתתפים בתוכנית, מעמידה לרשות הדיירים ליווי רפואי, במידת הצורך ובהסכמת הדיירים, בכל התחומים – לרבות בתחום הפסיכולוגי והפסיכיאטרי. ד"ר רבינוביץ', פסיכיאטר בעל מוניטין וניסיון רב, דרש וקיבל אוטונומיה מקצועית מלאה והיה הסמכות המקצועית הבלעדית לעניין מצבם הנפשי של הדיירים. שיינפיין מנסה כעת להתפרסם באמצעות הפרחת טענות משוללות כל יסוד".

.

 ד"ר אילן רבינוביץ' מסר בתגובה: "הטענות שקריות ומופרכות. מטרת שיינפיין היא הפעלת אמצעי סחיטה ואיומים לשם התעשרות. מתן הטיפול לשיינפיין נעשה תוך מתן אוטונומיה מלאה לעריכת הטיפול המקצועי ביותר, תוך שמירת סודיות מלאה של תוכנו. נוכח הבעיות האישיות הקשות של שיינפיין, סברתי כי טובתו הרפואית היא השארתו בבית 'האח הגדול'".
כתב תביעה נזיקית 2.5 מיליון שקל נגד הפסיכיאטר אילן רבינוביץ' אי שמירת סודיות, מניפולציות, ואי התרעה על תופעות לוואי סמים פסיכיאטריים שנתן (פורסם בוואלה, וב- ynet) בכתב תביעה שהגיש סער שיינפיין נגד הפסיכיאטר אילן רבינוביץ' טען שייפיין כי ד"ר רבינוביץ' פעל מולו באופן מניפולטיבי, דחף אותו לקיים קשר עם הדיירת איילה רשף, לא התריע בפניו על תופעות הלוואי שעלולות להתרחש עם נטילת הכדורים ואף לא הזהיר אותו, למשל, כי ישנה סכנה בשתיית אלכוהול בזמן נטילת כדורים (סעיף 96): "בכוונת תחילת סיפקה לתובע וליתר הדיירים בבית כמויות אדירות של משקאות אלכוהוליים וכדבר שבשגרה היה מצוי בקבוק ויסקי במטבח בבית 'האח הגדול' ממנו שתו המשתתפים, לרבות התובע, תוך שהנתבעים מודעים לכך".

"הנתבע (ד"ר רבינוביץ' - ע.ש) רמס ברגל גסה גם את זכותו של התובע לפרטיות, תוך שהוא מועל בחובת הסודיות המהווה אבן יסוד בכל יחסי מטפל-מטופל", נכתב בסעיף 98 לתביעה. "בידי התובע הוכחות חד משמעיות לפיהן הנתבע סיפר למטופליו השונים אודות התובע, ניתח את אופייו בפניהם, הנחה את המתמודדים כיצד להתנהג עם התובע".

בכתב התביעה נטען כי רבינוביץ' הבהיר לו שעליו לקבל כדורי ציפרלקס ואילו שיינייפן השיב כי הוא אינו מעוניין בכדורים. אלא שרבינוביץ' לא הרפה, ואף הוציא כדור מכיסו, נתן לשינייפין, וצפה בו מנסה לבלוע אותו. שיינפיין טוען כי לא נותרה לו ברירה, אלא לציית לרבינוביץ' ולקחת כדור אחד ביום. ימים ספורים אחר כך, נטען בתביעה, המינון הוכפל, ומאוחר יותר מסר רבינוביץ לשיינפיין כדור נוסף - ריספרדל, מבלי להסביר לו במה מדובר.

מכתב התביעה עולה כי כתוצאה מהתנהלות האח הגדול והטיפול התרופתי, לקה שיינפיין בבעיות שונות, בהן התקפי חרדה, קושי להירדם, דיכאון ואף פגיעה בפרנסתו. 

 

הכתבה סערת האח הגדול: "חלק מהדיירים מסוממים" , ynet , מרץ 2012

קישורים:

תגובה 1:

  1. אילן רבינוביץ - מקומך בכלא!
    אם אתה אכן פסיכיאטר ומתיימר להיות ה"טוב ביותר" הרי שאתה אמור לדעת שכאשר בן אדם נמצא במקום מסוים ולענייננו בית האח הגדול, והמקום המסוים הזה גורם לו לתחושות של דיכאון, סטרס או כל קושי מנטלי אחר, הרי שדבר ראשון שחובה לעשות עוד לפני שנותנים כדורים, זה להוריד את גורם הלחץ, הווה אומר להוציא את אותו אדם מהבית גם אם זה לא משרת את האינטרסים שלך ושל יתר ה"נשמות הטהורות".
    ועובדה נוספת הידועה לכל פסיכיאטר מתחיל - אסור לשתות אלכוהול בשילוב עם כדורים פסיכיאטרים.
    התמיכה הנפשית שפסיכיאטר נותן אמורה להגיע ממקום נקי כשהמטרה הנעלה היא לעזור לאדם נטו, ואסור לה להיות מושפעת מאינטרסים כאלו ואחרים. נקודה.
    אילן רבינוביץ' - הלוואי ותיכנס לכלא

    השבמחק