פאבוקסיל (Favoxil (Fluvoxamine - תופעות לוואי

פאבוקסיל, (Favoxil (Fluvoxamine, הוא השם המסחרי של התרופה – פלובוקסמין. (שם נוסף Luvox)

פאבוקסיל
פאבוקסיל, (Favoxil (Fluvoxamine
 
התרופה שייכת לדור שני (SSRIs) של תרופות נוגדות דיכאון הפועלות באופן ספציפי להעלאת רמת חומר הנקרא סרוטנין. ע"פ התיאוריה הפסיכיאטרית של איזון כימי במוח רמות נמוכות של חומר זה במוח נמצאו קשורות למצבי דיכאון וחרדה.
התרופה משמשת כטיפול במצבים הבאים: דיכאון, הפרעה כפייתית, התקפי חרדה (''פאניקה''), הפרעת אכילה מסוג בולימיה, פוביה חברתית.

תופעות הלוואי נפוצות של פאבוקסיל Fluvoxamine מאתר TVMED

פאבוקסיל Fluvoxamine נחקרה ביסודיות במחקרים קליניים. במחקרים אלו, נבדקו תופעות הלוואי שהתרחשו בקבוצה של אנשים שנטלו את התרופה לעומת תופעות לוואי המתרחשות בקבוצה אחרת ללא נטילת התרופה. כתוצאה מכך, אפשר לראות אילו תופעות לוואי התרחשו, באיזו תדירות הן מופיעות, ואיך הן מושוות לקבוצה ללא נטילת התרופה.

במחקרים אלו, חלק מתופעות הלוואי הנפוצות ביותר של פבוקסיל fluvoxamine כולל:

* בחילות - היווצרותן של עד 40 אחוז מהאנשים
* כאבי ראש - עד 22 אחוזים
* ישנוניות - עד 22 אחוזים
* נדודי שינה - עד 21 אחוזים
* חולשה - עד 14 אחוזים
* יובש בפה - עד 14 אחוזים
* עצבנות - עד 12 אחוזים
* שלשול - עד 11 אחוזים
* סחרחורת - עד 11 אחוזים
* עצירות - עד 10 אחוזים
* בעיות עיכול - עד 10 אחוזים
* זיהומים בדרכי הנשימה העליונים - עד 9 אחוזים
* בעיות שפיכה - עד 8 אחוזים
* הזעה - עד 7 אחוזים
* חוסר תיאבון - עד 6 אחוזים.

תופעות לוואי נפוצות אחרות של fluvoxamine (היווצרותן בין 2 אחוז ל -5 אחוז של אנשים) כוללות:

* אימפוטנציה, קושי בהשגת אורגזמה, ירידה בחשק המיני
* הקאות
* אי יציבות (רעידות)
* חרדה או התרגשות
* גזים
* תסמינים דמויי שפעת (כגון עייפות, חום, כאבי גוף)
* תחושת כוח, קצב לב מהיר (דפיקות)
* כאבי שיניים או בעיות שיניים אחרות
* פלאשינג (אדמומיות העור, בעיקר בפנים)
* שינויים טעם
* ראייה מטושטשת
* צמרמורת
* בעיות בליעה
* מתח בשרירים
* דיכאון
* קשיי נשימה
* פיהוקים
* בעיות בשלפוחית השתן.

תופעות הלוואי שדווחו לעיל היו אצל מבוגרים שנטלו פאבוקסיל fluvoxamine. לילדים ובני נוער בדרך כלל יש תופעות לוואי דומות. בנוסף, הן עשויות להיתקל גם התכווצויות כואבות במחזור החודשי, שינויים במצב הרוח, וירידה במשקל.

אמצעי זהירות ואזהרות עם פאבוקסיל Fluvoxamine
בין אמצעי זהירות ואזהרות עם פאבוקסיל fluvoxamine יש להיות מודע כי נטילת בסם גורמת לסיכון מוגבר של מחשבות אובדניות או התנהגות, וסכנה בנטילת התרופה בהריון או בזמן הנקה. על מנת להקטין את סיכויי האינטראקציות של פאבוקסיל עם תרופות, יש לידע את הרופא המטפל (לפני נטילת פאבוקסיל fluvoxamine) על כל התרופות שהמטופל לוקח ביום. יש לדווח לרופא על הפרעות לפני תחילת הטיפול בפאבוקסיל fluvoxamine כגון: הפרעה דו קוטבית, מחלות כבד, ואלרגיות.

התרעות ואזהרות שיש להיות מודעים עם פאבוקסיל fluvoxamine

* פאבוקסיל עלול לקיים אינטראקציה עם תרופות רבות אחרות. לרבים מהם איטראקציות קשות מאוד. יש תמיד לבדוק עם ספק שירותי בריאות שלך לפני נטילת תרופות כלשהן עם פאבוקסיל fluvoxamine.

* למרות שפאבוקסיל אינו מורשה לטיפול בדיכאון, הוא מסווג כתרופה נגד דיכאון. תרופות נגד דיכאון (כולל פאבוקסיל) עלולות להעלות את הסיכון למחשבות אובדניות או התנהגות אצל ילדים, בני נוער, ומבוגרים (ראה נוגדי דיכאון). לכן, אם מבחינים בשינויים כלשהם סימפטומים או סימפטומים חדשים תוך שימוש בפאבוקסיל, יש לההקפיד לדבר עם הרופא המטפל. חלק מאותם התסמינים כוללים חרדה, עוינות, חרדה, פאניקה, אי שקט, הזיות, היפראקטיביות קיצונית, ומחשבות אובדניות או התנהגות.

* לפני שרושמים פאבוקסיל במירשם, יש לדווח לרופא אם קיימת הפרעה דו קוטבית (במקום דיכאון). לפעמים, הסימפטומים של הפרעה דו קוטבית ודיכאון דומים מאוד, ופאבוקסיל עלול לגרום לבעיות אצל אנשים עם הפרעה דו קוטבית.

* עישון בדרך כלל מקטין את רמת פאבוקסיל בדם. אם מתחילים לעשן (או מפסיקים לעשן), יש לדבר עם הרופא המטפל להתאים מחדש את מינון הפאבוקסיל.

* אם יש התקפי חרדה, קיימת אפשרות כי נטילת פאבוקסיל עלולה לגרום להתקפים. יש לדבר עם הרופא המטפל לפני נטילת פאבוקסיל אם יש התקפים.

* תגובת נסיגה - אם חדלים ליטול פאבוקסיל, יש להיות במעקב הרופא המטפל על תסמיני הגמילה. אם מפתחים סימפטומים של נסיגת פאבוקסיל - כגון עצבנות, חרדה, בלבול, כאבי ראש, עייפות, או נדודי שינה - הרופא המטפל עשוי להאט את קצב הקטנת מינון הפאבוקסיל בתהליך הגמילה.

* פאבוקסיל עלול לגרום לדימום בקיבה או במעיים. סיכון זה גדל כאשר נוטלים אספירין או תרופות נוגדות דלקת (NSAIDs) כמו איבופרופן. תסמינים של דימום במערכת העיכול עשויים לכלול: דם כהכ מעורב, דם בהיר בקיא ועוד.

אם אתה נתקל התופעות הללו, להתקשר ספק שירותי בריאות שלך.

* אם אתה מבוגר או נוטל חומר משתן, פאבוקסיל עלול לגרום לרמות מלח נמוכות בדם (hyponatremia).

* אם יש בעיות בכבד, עדיף להשתמש במינון נמוך (ואת המינון מגדילים לאט מאוד, רק אם יש צורך), מאחר הכבד מסייע להסיר פאבוקסיל מהדם.

* פאבוקסיל עלול להשפיע על היכולת לבצע משימות מורכבות הדורשות כישורים מוטוריים. לכן, מומלץ להתרגל להשפעתו טרם מעורבים בפעילות הדורשת ריכוז נפשי (כגון נהיגה במכונית או מנגנון הפעלה). השפעה זאת עלולה להיות גדולה יותר אם נוטלים תרופות אחרות שגורמים לנמנום.

* פאבוקסיל עלול לגרום לתגובות אלרגיות או פריחות אחרות. אם מתפתחת פריחה בלתי מוסברת או כוורות במהלך הטיפול עם פאבוקסיל, יש לדבר עם הרופא המטפל.

* פאבוקסיל נחשב כתרופה בקטגוריה C בהריון. פירוש הדבר כי פאבוקסיל אינו בטוח לשימוש במהלך ההריון. יש לדבר עם הרופא המטפל בנושא.

* פאבוקסיל עובר דרך חלב האם. לכן, אם המטופלת מניקה או מתחילה תוכנית הנקה, יש הקפיד לדבר עם הרופא המטפל.

קישורים:

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה